403 - Železniční trať Nusle-Krč-Modřany

Autor: Alois Sečkár
Nadřazená galerie: 4 - Historické krčské stavby
Založeno: 2012-12-15 11:43:56

Pozůstatky bývalé železnice. Trať Praha – Vršovice – Modřany – Vrané nad Vltavou – Červany – Dobříš byla otevřena dne 1.března 1882. Tři roky patřila společnosti Českých obchodních drah, 1885 – 1886 Rakouské společnosti místních drah, 1887 – 93 byla státní na účet téže společnosti a roku 1894 byla zestátněna. V roce 1882 byla dokončena též původní nádražní budova, která oproti dnešímu stavu stála o nějakých 300-400 metrů více na východ, zhruba naproti Společenské zahradě. Koleje byly původně vedeny jinudy - jižněji než je tomu dnes a Kačerovský kopec, kde je dnes autobusové depo, obtáčely zřejmě z druhé strany. Kdy, jak a proč došlo ke změně v položení železnice, není autorovi v tuto chvíli jasné...

Podkategorie

Obrázky v galerii

Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany
Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany
Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany  Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany  Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany Bývalá trať Nusle-Krč-Modřany
Trať 210 Trať 210 Trať 210 Trať 210 Trať 210 Trať 210 Trať 210

Celkem 28 obrázků

Nadřazená galerie: 4 - Historické krčské stavby

TOPlist